Этот сайт использует файлы cookies и сервисы сбора технических данных посетителей (данные об IP-адресе, местоположении и др.) для обеспечения работоспособности и улучшения качества обслуживания. Продолжая использовать наш сайт, вы автоматически соглашаетесь с использованием данных технологий.
Описание: Это скорее API, а не сам мод. Он предназначен для использования другими разработчиками Sims 4 в качестве основы для своих кодовых баз. Если у вас уже установлен мод, который требует использования этой библиотеки, то вы можете установить ее. В противном случае, установка не является обязательной.
Русский перевод от Origamika : Download (suitable for all versions - updated 10/28/2020) Chinese translation by Zoophx: Download (1.73)
- Vanilla Tuning identifiers for: - Buffs - Interactions - Relationship Bits - Relationship Tracks - Short-Term Relationship Bits - Motives - Many Others! - Logging - Log messages to a file - Log custom exceptions - Log the current stack trace, find out who or what is calling your functions! - Useful when debugging code! - Enable / Disable logs via a command in-game. `s4clib.enable_log < log_name >` - Exception Handling - Log to a file exceptions that are thrown - Catch exceptions within your functions via a decorator - Custom Dialogs - Ok / Cancel Dialog - Choose Object Dialog
- Choose Sim Dialog - Custom Icons: - Right Arrow - Navigate Into Arrow - Question Mark - Six Sided Dice - Checked Box - Unchecked Box - Notifications - Sim Icons - Warnings - Errors - Info - Story Dialogs (Add custom buttons, add sim icons) - Sim Picker - Prompt the player to choose a sim or a number of sims from a dialog. - Custom Notifications - Basic Notification - Display a notification with a title and description of varying urgency. - Interactions - Registration - Register Interactions to: - Terrain - Ocean - Objects (Sims, Furniture, etc.) - Custom Interactions - Create interactions the run Python code in their backends - Interaction Types: - CommonInteraction - Inherit from this to hook into an interaction and add python functionality to its functions - Immediate Super Interaction - An interaction that doesn't require a target to perform. It is started immediately and without an animation. - Super Interaction - Like the Immediate Super interaction but these require a target to perform. (sim_chat is one example of a Super Interaction) - Mixer Interaction - Use this for custom Mixer interactions. - Social Mixer Interaction - Use this for custom Social Mixer interactions. - Terrain Interaction - Use for interactions that appear when clicking on the ground. - Perform logical checks to determine whether or not to show an interaction - Or display an interaction as disabled, with a displayed tooltip that shows when the player hovers the interaction. - Run Python code when an interaction is started, cancelled, or has finished. - Custom Interaction Tooltips - Display tooltips on interactions that display on hover. - Locate CommonInteraction for an example of how to utilize custom tooltips in your own interactions. - Event Handling - Create, Dispatch, and Handle Dynamic Events - Handle events without needing a reference to the code that sends the event. - Decouple that code! - Interval Events - Run functions on millisecond intervals. - Run functions once, after an amount of time has passed. - Interaction events (Queued, Started, Ended, Interaction Outcomes) - Sim - Spawn - Occurs when a Sim spawns or is born into the world. - Initialization - Occurs when a Sim is initialized (before being spawned). - Occult Swapping - Occurs when a Sim changes to a different Occult (i.e. Human to Mermaid or Human to Vampire or vice verse) - Zone Events - Zone Update - Occurs every time the zone updates. (Basically every time the game ticks) - Zone Teardown - Occurs every time the zone is torn down. Occurs before a loading screen, but only after a Zone had been previously loaded. (See Zone Early/Late Load) - Zone Save - Occurs every time a zone is saved. This occurs before the game saves for the player. Be careful with this one! - Zone Early Load - Occurs when a zone is loaded, but before the players household has loaded. - Zone Late Load - Occurs when a zone is loaded, but after the players household has loaded. - Utilities - Sim utilities - Get the Active Sim - Get Sim Info, Sim Instance, and Sim Ids - Get All Sims nearby and filter which types of sims to get (Age, Species, Occult, Traits, Buffs, etc.) - Occults - Check Occult Types of sims. - Ages - Get/Set/Check Ages of sims. - Genders - Get/Set/Check Genders of sims. - Species - Get/Set/Check Species of sims. - Buffs - Add/Remove/Check Buffs of sims. - Traits - Add/Remove/Check Traits of sims. - Sim State - Check various states of sims. (Wearing towel, Dying, etc.)
- Sim Spawn/Despawn - Spawn, Despawn, and Delete Sims. - CAS - Outfit - Set/Get/Update/Check the current outfit of sims. - CAS Utils - Attach/Detach/Check cas parts of a sims outfit. You can put any cas part in any BodyType via these. - Components - Get various components of objects (Statistics, Traits, Buffs, etc.) - Resources - Load Resources or Tuning files by their identifiers. (Buffs, Traits, Statistics, Snippets, etc.) - Icons - Load Icons provided by S4CL or your own Icons. - Types - Determine the type of objects without needing to use isinstance or having a reference to the type itself in your own code. - Time - Manage time. Pause the game, get/change the current game speed, get/set the time of day, etc. - Collections - Determine if an object is a collection, combine collections, flatten collections, etc. - Injection - Inject custom functionality into functions - IO (Input/Output) - Write string data to a file or load string data from a file. - Stack Trace - Retrieve the complete and full stack trace. - Localization utilities - Retrieve LocalizedStrings from StringTables of .package files. - Format tokens into LocalizedStrings - Display text in specific colors (Colors can be added by request) - Blue - Green - Red - Create Localized Tooltips - Use to display tooltips on interactions (while also displaying the interaction) - These can be useful to give more information to the player about why something cannot be performed, instead of simply hiding that something. - Weather - Statistics - Motives
- Many more! - Testing Framework - Write tests to test your python code and run the tests via a command within the game. - The results will be logged to the 'Documents/The Sims 4/mod_logs' folder - A single function can handle multiple tests utilizing the same code with different arguments. - Run tests via the command: `s4clib.run_tests <class_names_separated_by_a_space>` - Class Names are the names of the classes decorated with 'test_class' - If no class names are provided, all of the tests will run.
Installation: - Download the latest zip archive above. - Unpack the archive using your favorite archiving tool. - Drag the files and folders to your The Sims 4/Mods directory. So `mod_data` will be at `The Sims 4/Mods/mod_data` and the other files will be at `The Sims 4/Mods`. Overwrite All if asked! - Keep in mind that the ts4script file must be either a top level (directly in the Mods / < ts4script file > folder) or one deep folder (Mods / Blah / < ts4script file>). Even deeper, and nothing will come of it.
Не рабочая ссылка? Или знаете о выходе новой версии? Сообщите нам в комментариях ниже. Спасибо! Если вы хотите стать автором публикации или опубликовать свой перевод, пожалуйста, воспользуйтесь формой обратной связи.
В названии присутствует слово "генетика", что, в игре, отвечает за внешность. В шапке темы мода авторский скрин, где стрелочками наглядно показано: парик от отца, линзы от мамки. Единственная ошибка, по ссылке в теме, инжектор черт больше не нужен:
V4:
This mod now requires Lot 51 Core Library to work. It no longer uses the Trait Tracker Injector.
Подскажите пожалуйста! Кто-то ходил на выпускной бал с этим модом, которые расписаны каждую субботу? Плчему то когда нажимаю следовать за персонажем, ничего не происходит
Та незачт. Если будут какие-то ошибки, то по возможности сообщите о них, но желательно скопом ибо все исправления если и будут, то только после обновления самого мода,, который скорее всего обновится после обновления самой игры
https://drive.google.com/file/d/1ud41-xiFaV_pdj6ZNqLNS6elAKF-XXLI/view?usp=shar ing собрал свой перевод, немного вольный, но суть диалоговых окон сохраняется. могут быть текстовые ошибки, если таковые будут найдены, сообщите - поправлю. АХТУНГ. присутствует много нецензурных слов. для последней версии с патрика на момент написания
Вам ниже писали про это, сам по себе Injector не работает. Он нужен для других модов. Вытаскивая Injector из папки mods, вы влияете на все моды которые его используют. Вывод, ищите проблемный мод.
Здравствуйте, помогите пожалуйста :( Установила все правильно, но не могу назначить двери, звоночек, тип участка все есть, а дверь не кликается что б назначить. Подскажите, кто знает, как решить проблему. Заранее спасибо
Уважаемая Администрация, вы криво залили описание для этого мода, в общем архиве находятся два файла eve10nonWW и eve10WW, ставить нужно только один из них, nonWW если не пользуешься WW b соответственно eve10WW для WWЕсли оба поставить - баги появляются
Либо он у меня встал криво, либо его так сильно автор изменил, но через шифт-клик черты назначаются, а меню не на персонажах, не на компе нету, как собсна секс-маньяком маньячить непонятно, чисто ради этого мода ставился инжектор, но мод толи пашет, то ли нет - непонятно
eve10nonWW как бы намекает, что ставить его нужно только в том случае, если вы не используете Wicked Whims, кстати и у автора об этом было, потому у вас наверное и происходит баг, потому как там сейчас изменение с назначением частей тела в WW, наверное чего-то не учлось А вообще автор мода чего-то сильно косячит, мало того, что с художничьим прибабахом нарисованых теней на скине, что при перевороте на живот дает грязную попу персонажу, так ещё и скинтоны перекрывают новые тату, поэтому пришлось поторошить скинтоны, вырезать чисто соски-гениталии и ставить на прозрачном скинтоне, в итоге тату не перекрываются...
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.